Friday plant boom voor elke nieuwe volger op sociale media

friday

Op Nationale Boomfeestdag (woensdag 10 november) lanceert FRIDAY de campagne Follow FRIDAY For Forests. Voor elke nieuwe volger op hun social mediakanalen plant FRIDAY een boom in landen waar ontbossing de mens en de natuur bedreigt. De band, die vorige maand hun nieuwe single One Last Chance uitbracht, trapt de campagne af met het planten van 15.000 bomen die symbool staan voor hun huidige volgers. (Bekijk onderaan dit bericht hun campagnevideo)

FRIDAY’s single One Last Chance (I Won’t Let You Down) gaat over het besef dat je nog één kans hebt om het beter te doen. “In de liefde, in het leven of in de wereld”, vertellen Koen Brouwer en Quinten Huigen van FRIDAY. “We realiseren ons dat het nu of nooit is als het gaat om de natuur. Als vader en als veganist zijn we persoonlijk begaan met de toekomst van onze aarde en daar willen we ons ook als artiest graag voor inzetten. Met onze muziek hebben we een stem opgebouwd, die we willen laten horen om iets goeds te doen voor de wereld. Zo zijn we bijvoorbeeld ambassadeurs van het WWF. En rond onze single ontstond het plan om voor iedere volger op onze social media een boom te planten. Niet alleen voor nieuwe fans, maar ook voor de community die we de afgelopen jaren om FRIDAY heen hebben verzameld.”

Koen en Quinten besloten de handen ineen te slaan met Eden Reforestation Projects (edenprojects.org). Eden plant bomen in landen waar ontbossing de lokale bevolking en de natuur bedreigt, doordat het kappen van bomen zorgt voor overstromingen, bodemerosie en verwoestijning. Onder meer in Zuid-Amerika en Afrika draagt Eden bij aan de bescherming van de natuurlijke leefomgeving van mens en dier en aan de economische groei van de bedreigde regio’s. Koen: “We zijn met Eden een partnership aangegaan omdat hun missie perfect aansluit bij onze waarden én bij onze single One Last Chance (I Won’t Let You Down). Voor iedere nieuwe volger op Spotify, YouTube, Instagram, Facebook of TikTok planten we via Eden honderd dagen lang een boom. Als iemand ons volgt op alle vijf kanalen, planten we dus vijf bomen! En we beginnen meteen met het planten van 15.000 bomen voor iedereen die ons nu al volgt. We zijn heel blij dat we zo, samen met onze volgers, onze muziek kunnen inzetten om bij te dragen aan een betere wereld.”

De Follow FRIDAY For Forests-campagne begint op Nationale Boomfeestdag op 10 november, waar de band zal optreden tijdens de opening. De campagne eindigt op 18 februari 2022.

FRIDAY’s debuutsingle 21 werd in 2020 door NPO Radio 2 uitgeroepen tot TopSong. Dit jaar werd hun single Show Me Where It Hurts Hit van 100 op 100%NL. De band heeft meer dan drie miljoen streams op Spotify en werkt op dit moment aan hun debuutalbum, dat begin 2022 uitkomt. Van hun vorige maand uitgebrachte single One Last Chance (I Won’t Let You Down) verschijnt vandaag de akoestische versie. Als songwriters zijn Koen en Quinten ook succesvol: in België ontvingen ze een gouden plaat voor een song voor de Vlaamse zanger / acteur Stan van Samang. 

Op 3 december staat FRIDAY in Bitterzoet in Amsterdam. In januari verzorgen ze het voorprogramma van de Tweesprong Tour van Clouseau in Nederland.

Bekijk hier de informatie van hun recentste single "One last chance"