Envision Racing en Cartoon Network betrekken kinderen in race tegen klimaatverandering

game on

Het wereldkampioen en net-zero race team, Envision Racing en Cartoon Network EMEA, Warner Bros. Discovery's nummer één animatienetwerk van Warner Bros. Discovery, hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd om kinderen te betrekken in de race tegen klimaatverandering op het populaire gamingplatform Roblox, als onderdeel van de Cartoon Network Climate Champions campagne.

Envision Racing, het groenste team op de grid van het groenste motorsportkampioenschap ter wereld, bundelt krachten met Cartoon Network Game On!, een meeslepende ervaring op Roblox, om de gloednieuwe Climate E-Racers activatie aan te kondigen. Deze ervaring is een toevoeging aan Cartoon Networks Climate Champions initiatief op Roblox en zal de spelers de mogelijkheid geven tegen elkaar te racen in auto's die zijn aangepast met e-afval dat ze verzamelen in het spel, en door onderweg Climate Champions-uitdagingen te voltooien.

Het spel is sinds donderdag 16 mei beschikbaar met een reeks challenges en kansen die jonge spelers te wachten staan.

Spelers racen door verschillende Cartoon Network werelden, krijgen hulp van hun favoriete Cartoon Network personages en maken gebruik van power-ups om snel naar de finish te geraken. Daarnaast kunnen spelers gloednieuwe voorwerpen voor hun avatars kopen, met elementen van Cartoon Network en Envision Racing.

Robin van Teen Titans Go!, gekleed in racekleding, verwelkomt de racers en begeleidt hen bij het aangaan van nieuwe Climate Champions e-afval uitdagingen. Climate E-Racers is uitgerust met meerdere elementen om een race te winnen:
* Car customisation - waar spelers hun auto kunnen aanpassen met accessoires en stickers.
* Helm sectie - waar spelers hun helmen kunnen aanpassen met unieke merkstickers.
* Leaderboards - waar de top 10 snelste wekelijkse tijden voor de race uitdagingen getoond worden, samen met een standbeeld van de huidige snelste speler, wat de spanning en sensatie van de race nog groter maakt.
* Teleports - waar twee teleports spelers meenemen naar of multiplayer of sinlge-player races. 

Overal op het Cartoon Network eiland kunnen spelers verborgen e-afval verzamelen. Spelers kunnen ook e-afval tokens verdienen als ze een race voltooien, die besteed kunnen worden aan cosmetische upgrades voor hun auto's. Met een upgrade kunnen spelers een geliefd Cartoon Network personage kiezen en uitnodigen om hun medebestuurder te zijn. Of het nu Raven van Teen Titans Go!, Gumball van The Amazing World of Gumball, Craigh van Graig of the Creek, Panda van We Baby Bears of Ivandoe van Prince Ivandoe is, elke fan kan hun favoriet vinden.

De activatie biedt meerdere cosmetische upgrades, waaronder aanpassingen die gebruikmaken van belangrijke e-afvalitems om te laten zien hoe oude elektronica een nieuw leven kan krijgen door recycling, maar ook gekke wielen zoals vuilnisbakdeksels of donuts en verschillende bumpers of spoilers met Cartoon Network-thema.

Nadat ze hun auto's hebben klaargezet om te racen, kunnen spelers kiezen voor de Solo Race Challenge, waarin ze moeten proberen de snelste tijd neer te zetten tijdens drie ronden op het circuit terwijl ze obstakels moeten ontwijken. Daarnaast kunnen ze ook deelnemen aan de Multiplayer Race, een competitieve ervaring waarbij maximaal vijf spelers drie ronden over het circuit racen, power-ups verzamelen en ze tegen hun tegenstanders gebruiken terwijl ze door de werelden van hun favoriete Cartoon Network programma's racen.

Monika Oomen, VP Brand, Communications en Digital Content Strategy for Kids EMEA bij Warner Bros. Discovery, zegt hierover: "In onze inspanningen om kinderen te betrekken bij klimaatactie, is de samenwerking met Envision een essentiële aanvulling op onze Cartoon Networks Climate Champions-campagne op Roblox, binnen CN Game ON! Door middel van gamification bieden we een leuke en relevante activiteit die kinderen bereikt waar ze graag tijd doorbrengen.

Onze strategische samenwerking met Envision Racing laat ons toe om kinderen te informeren en te inspireren over klimaatverandering, door het leren over e-afval naadloos te integreren in het spel en klimaatvriendelijk gedrag te stimuleren."

Sylvain Filippi, Managing Director en Chief Technology Officer bij Envision Racing, zei: "We zijn zeer enthousiast om de werelden van Envision Racing en Cartoon Network samen te brengen op Roblox. Envision Racing doet niet alleen mee aan motorsport op het hoogste niveau, maar wil ook de kracht van sport gebruiken om actie te ondernemen tegen klimaatverandering. Als onderdeel daarvan zijn we altijd op zoek naar nieuwe en spannende voorstellen om jonge mensen te betrekken in het creëren van een duurzame toekomst.

Climate E-Racers op Roblox is daar het perfecte voorbeeld van. We kijken ernaar uit om deze innovatieve nieuwe ervaring met Cartoon Network te leveren en Envision Racing naar een nieuw publiek in de metaverse te brengen."

Cartoon Network Game On! laat spelers toe om deel te nemen aan games waar ze de virtuele werelden van populaire Cartoon Network series kunnen ontdekken, en nu met het gloednieuwe Climate E-Racers, zal het helpen om kinderen bewust te maken van het wereldwijde probleem van elektrisch afval door middel van gamification. De jaarlijkse productie van elektronisch afval op weg is om tegen 2030 een duizelingwekkende 75 miljoen ton te bereiken, waaronder items zoals mobiele telefoons, laptops, MP3-spelers, stekkers en batterijen.

Als onderdeel van Envision Racing's Race Against Climate Change-programma wil het team fans al lange tijd aansporen om te helpen de planeet te redden, met als recent aandachtspunt het groeiende probleem van elektronisch afval. In 2023 onthulde het team 's werelds eerste, volledig bestuurbare raceauto die volledig is gemaakt van e-afval om het groeiende wereldwijde probleem onder de aandacht te brengen.

Het Climate Champions-initiatief van Cartoon Network stimuleert en inspireert jonge mensen om in actie te komen en het milieu te helpen. Kinderen van 6-12 jaar kunnen Climate Champions worden door dagelijkse uitdagingen aan te gaan en samen een wereld van verschil te maken. De samenwerking met het wereldkampioenenteam, Envision Racing, illustreert de inspanningen van Cartoon Network om jonge mensen op te voeden.

Cartoon Network breidt het Climate Champions initiatief verder uit door het te integreren in Cartoon Network Game On! Het integreren van de e-afval Climate Challenges zorgt ervoor dat onze boodschap kinderen bereikt tijdens hun speeltijd. Dus, zet je schrap voor de start van de Climate E-Racers op 16 mei!