Ethias Arena is voortaan Trixxo Arena

trixxo

Sportpaleis Group, de marktleider op het vlak van zaalexploitatie voor publieke evenementen in België, verwelkomt trots het dienstencheque- en uitzendbedrijf TRIXXO als nieuwe naamsponsor voor zijn arena en theater op het vrijetijdspark Park H in Hasselt. TRIXXO neemt de rol over van verzekeraar Ethias dat jarenlang zijn naam aan beide zalen verleende. De komst van TRIXXO luidt een nieuwe periode in voor de zalen die door de coronacrisis het voorbije anderhalf jaar dicht bleven.

Wind en regen verraadden het logo aan onze gevel al eerder dan gepland. Vandaag wordt het officieel bevestigd. Dienstencheque- en uitzendbedrijf TRIXXO uit Hoeselt verbindt de volgende vijf jaar zijn naam aan de arena en het theater in Hasselt. Olympisch kampioen en TRIXXO gezicht, Nina Derwael, onthulde vandaag het nieuwe logo samen met de Sportpaleis Group en TRIXXO management op de Park H site.

“Na een moeilijke periode omwille van het coronavirus zijn we enorm blij dat bezoekers, promotoren, leveranciers en partners nooit het vertrouwen in onze organisatie zijn verloren. Het voelt dan ook bijzonder goed om ook TRIXXO mee aan boord te hebben”, aldus Jan Van Esbroeck, CEO Sportpaleis Group. “De volgende vijf jaar gaan we samen op pad om zowel de arena als het theater in de ruime regio rond Hasselt sterker in de markt te zetten.”

Ook burgemeester van Hasselt, Steven Vandeput, is verheugd met de samenwerking en de meerwaarde die deze betekent voor de stad: “Na een lange coronaperiode moet Park H dit najaar weer dé plek zijn waar van alles te zien en te doen is. Daar hebben we met zijn allen enorm naar uitgekeken. Met de TRIXXO Arena willen we Hasselt als spraakmakende evenementenstad nog meer op de kaart zetten.”

Investeren in duurzame energie en mobiliteit 
De extra middelen zullen worden ingezet om de parkeerfaciliteiten rond de TRIXXO Arena en het TRIXXO Theater te verbeteren en om initiatieven te nemen op het vlak van duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.

“Er staan wat duurzaam ondernemen betreft binnen onze organisatie al een aantal projecten in de steigers en dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen we nog een stapje verder gaan”, zegt Jan Van Esbroeck. Heel concreet gaat het om investeringen in groene energie via zonnepanelen, en het inzetten op duurzame mobiliteit via het MobiCon project. "Dit project staat voor duurzame mobiliteitsoplossingen. Onze site wordt een hub waar mensen hun wagen kunnen laten staan en dan met de fiets, deelfiets of shuttles naar het centrum kunnen. In samenwerking met Yeet zullen ook laadpalen worden voorzien voor elektrische auto's", zegt Jan Van Esbroeck.

Naamsponsoring als extra wapen in groeistrategie 
Uitzend- en dienstenchequebedrijf TRIXXO ziet deze samenwerking als extra wapen in hun groeistrategie. CEO Frank Vliegen: “Binnen ons uitzendkantoor hebben we een eigen horeca-tak, de evenementensector ligt ons dus nauw aan het hart. De opportuniteit deed zich voor en we zijn er gewoon voor gegaan. Waarom? Investeren blijft nodig, ook in een crisisperiode. Het coronavirus is amper op zijn retour of een nieuwe 'crisis' dreigt: krapte op de arbeidsmarkt. De ‘War for talent’ was nog nooit zo groot. Als bedrijf kan je dan zitten afwachten of er iets aan doen. En bij TRIXXO kiezen we altijd voor het tweede. We zien deze naamsponsoring als extra uithangbord voor onze firma, maar ook als rekruteringscampagne. Deze samenwerking gaan we als een hefboom gebruiken om instroom te creëren en incentives te organiseren naar klanten, personeel en uitzendkrachten.”

Louise Arimont, COO van TRIXXO Dienstencheques, treedt haar collega uit het managementteam bij. “Ook de job van huishoudhulp is een knelpuntberoep. We zijn verplicht om alles uit de kast te halen, willen we de beschikbare jobs ingevuld krijgen”, vult ze aan.

De komende weken zal de sponsorovereenkomst ook op het terrein zichtbaar worden. Meer dan ooit zijn TRIXXO Arena en TRIXXO Theater klaar om een succesvolle doorstart te maken.

http://www.trixxo-arena.be/nl/kalender